Korea ékkövei

Heaven Official's Blessing | 1. évad

2021. január 5.

Műfaj: akció, kaland, történelmi, természetfeletti, xianxia, yaoi (BL), donghua (anime)

Dátum: 2020

Ország/nyelv: kínai

Részek száma: 11 

Ismertető: „Hallottátok? A guberáló mennyei tisztviselő összeszűrte a levet a szellemek birodalmának első számú fejesével!”

Nyolcszáz évvel ezelőtt Xie Lian volt Xian Le császárságának koronahercege, az istenek és az emberek dédelgetett kedvence. Nem is volt meglepő, hogy nagyon fiatalon az istenek közé emelkedett. Most, nyolcszáz évvel később Xie Lian harmadszor emelkedik fel az istenek közé, de ezúttal mint „három világ nevetségének tárgya”. Első isteni küldetése során találkozik egy rejtélyes démonnal, aki a szellemek uralkodója, és még a Mennyekben is rettegnek tőle. Xie Liannek azonban sejtelme sincs róla, hogy a démonkirály már sok-sok ideje figyeli őt.


Előzetes: https://youtu.be/aRhaKwvM360


Online: ITT

Véleményem: Nem nagyon szoktam animéket/donghuákat nézni. Őszinte leszek: rajzolt karakterek fájdalmát nem igazán tudom átérezni. Persze elnézegetem őket, de különösebben mély nyomot nem szoktak hagyni bennem. Viszont ebben az esetben (és a Mo Dao Zu Shi esetében) kivételt tettem, mivel mindkettőre nagyon kíváncsi voltam, miután elolvastam az eredeti regényeket. 

Kezdjük a történettel. Ott vesszük fel a fonalat, hogy Xie Lian harmadszorra is felemelkedik, de már kb. az összes istennek tele van vele a hócipője, és a hátuk közepére sem kívánják a srácot. Xie Lian nem sok vizet zavar a mennyben, el van ő a kis világában, küldözgetik ide-oda, hogy oldjon meg mindenféle rejtélyeket/problémákat, szóval tulajdonképpen egyelőre nem sok mindent csinál; de azért a kis és nagy istenek ha lehet, elkerülik, vagy nevetnek rajta a háta mögött. 

Az első évad olyan hű maradt a könyvhöz, hogy le a kalappal. Nem csak hogy a cselekmény szinte szóról szóra követte a könyvet, de még szinte végig szó szerinti átiratok is voltak a regényből, ami nagyon sokat dobott az élményen azoknak, akik már olvasták. De igyekeztem úgy szemlélni a donghuát, mintha most látnám először a történetet. Az első évadban Xie Lian küldetéseket kap, amiket meg kell oldania. Van egy szellemünk, aki menyasszonyokat rabol el, és egy sivatagunk, ahol egész karavánok tűnnek el nyomtalanul. Mindegyik ügy érdekes, összetett és izgalmas, nem olyan felszínes és egyszerű, mint amilyennek elsőre tűnik. Egy-egy ilyen több részt ölel fel, és ezeken keresztül kezdik el szépen kibontogatni a háttérvilágot is (az istenek és szellemek világának részleteit). Hál' istennek nem kapkodták el ezeknek a kifejtését és megoldását (mint pl. a Mo Dao Zu Shiban, aminek a második évadát alig lehetett követni). Szerintem az összetettséget és kidolgozottságot mutatja, hogy 11 részbe csak két küldetés fért bele. 

Ami külön tetszett, azok az egyes küldetésekhez kapcsolódó szereplők háttér történetei voltak: a könyvben fél oldalakban gyorsan elmesélték, de a donghuába ezeket is szépen meganimálták, ami kiegészítette az élményt a regény olvasóinak, és szépen elmagyarázott mindent az újaknak. 

Apropó, magyarázat. Szerintem sokszor a karakterek egy kissé túl sokat... beszéltek. Volt, hogy percekig csak álltak, és magyarázták egy-egy szereplő, vagy esemény hátterét, vagy hogy mi miért történt, mialatt állt a cselekmény, mi pedig csak figyeltük a szövegelésüket. Ez egyrészt fárasztó volt, másrészt lelassult a cselekmény dinamikája, és kissé unalmassá vált. Persze miután mindent kibeszéltek magukból a szereplők, és a néző is megértette, hogy mi történik, ment tovább minden a maga szép lendületével, de szerintem ezeket a magyarázatokat be lehetett volna szúrni úgy is, hogy közben nem lassítunk le, és nem áll le a cselekmény percekre. 

És akkor nézzük a szereplőket. Xie Lian egy halál nyugodt személyiség, ennél kevésbé nem is érdekelhetné, hogy tüske mindenki körme alatt. Sok szempontból elég szégyentelen és nem csoda, hogy az istenek nevetségesnek tartják; nem csakhogy az emberek világában guberálással tartotta el magát, de képes a legmocskosabb, legundorítóbb kajákat is megenni, mert "az étel nem mehet veszendőbe". A srácról lerí, hogy okosabb, mint mutatja, viszont  és itt a bökkenő , rettenetesen szelíd. Xie Lian olyan ártatlan, jótét léleknek tűnik, hogy az már egyenesen unalmas. Csak mosolyog, nevet egyet-kettőt, ha zavarban van, de különösebben nem egy kiemelkedő karakter (bár azért voltak vicces megszólalásai). Nem csak a donghuában, a könyvben is sokáig ilyen volt. Már majdnem a második kötet felénél tartottam, mire elkezdett érdekes lenni a srác.

San Lang az a karakter, akiről már az első megszólalásánál tudjuk, hogy valami nem kóser vele, de ahogy Xie Liant, úgy minket sem különösen aggaszt a dolog. Amellett, hogy olyan halál cuki a srác, hogy meg lehet zabálni reggelire, titokzatos is, látszik rajta, hogy ismeri a dörgést, többet tud, mint amennyit elmondd, de egyébként meg Xie Lianen kívül nem szándékozik bárki másnak magyarázkodni, és mivel Xie Lian nem kérdezősködik, mi sem tudunk meg róla szinte semmit. Az ember akaratlanul is bízik benne, a kiállása azt sugallja, hogy bár jelentéktelennek tűnik, mégis akármit kézben tud tartani. De még így sem a legkiemelkedőbb karakter. Általában csendben van, vagy épp olyan cuki dolgokat tesz meg Xie Lianért, hogy az ember lefolyik a székről a cukiságrohamtól, de egyelőre belőle sem láttunk még sokat. Viszont a könyvet ismerve biztosíthatok mindenkit, hogy a karakterek összetettségét és érdekességét illetően bőven ki leszünk elégítve.

Akik talán a legtöbb életet vitték az első évad történetébe, azok Nan Feng és Fu Yao, Xie Lian két kis segédje. A két dinamit, akik a legneccesebb helyzetekben is simán egymásnak esnek, ha épp úgy van. Én élek-halok az ilyen heves duókért, akik mindig találnak valamit, amin összekaphatnak; vagy ha nem, akkor gyártanak maguknak valamit, mert olyan nincs, hogy öt percet kibírnak veszekedés nélkül.

Ami az introt és outrot illeti: csak úgy, mint az egész donghua, ezeknek is gyönyörű a grafikája, de a zene különösebben nem tetszik, és számomra nem sikerült valami emlékezetesre.

Összességében az egyetlen hiányosság, amit érdemes megemlíteni, hogy a karakterek egyelőre még nem túl kiforrottak, de annyira már érdekesek, hogy az ember a második évadot is meg akarja nézni. A történet gazdagon kitalált, a konfliktusok lekötik a nézőt, a párbeszédeket pedig sokszor szószerint átemelték a könyvből, ami a rajongóknak növeli az élményt. Úgyhogy én bátran ajánlom mindenkinek. 

– Tisztában vagyok vele, ki vagyok. Jobban, mint bárki más.

– Akkor hogy mersz még mindig az ő oldalán állni?

– Mert az ő oldalán nincsenek kígyók.

8 megjegyzés:

  1. Most fejeztem be az első évadot. A három BL között amit MTX írt, ez lett a kedvencem. A grafika nagyon szép (bár néha itt is befigyel a 3D, de nem annyira zavaró). Úgy gondolom a három BL nagyban hasonlít egymásra, hisz mindháromban a párosok együtt derítenek fel ügyeket és a pár egyik fele mindig jobban odavan a másikért. Általában viszonzatlan szerelem.
    Viszont nekem itt tetszett San Lang rejtélyessége, a Xie Lian köré épített mitológia, és a MDZS-tól eltérően itt a nyomozást sem untam.
    Az opening és az ending is nagyon szép szerintem. Bár alapból én se nézek már annyi animét, sőt kínait meg főleg nem, de itt nagyon eltalálták a zenét és a szinkron se zavart a végére.
    Összességében egyetértek veled és várom a folytatást én is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is ez a kedvencem :)
      Tényleg van hasonlóság az alapfelállásban, de szerintem MXTX szépen el tud térni tőle, és egyedivé varázsolni mindegyiket. (Erről a nyomozgatásról nekem mindig az Odaát jut eszembe amúgy :D)
      Ezzel a "viszonzatlan szerelemmel" nem egészen értek egyet. A Luo Binghe&Shizun párosnál Shizun érezhetően nincs annyira megbolondulva LB-ért, de nyilván szereti. És a Lan Zhan&Wei Ying párosnál is mindkettejük szeretetét lehet érezni (legalábbis szerintem :) ).
      Eltalálni szerintem is eltalálták a zenét, mármint illik a hangulathoz, és a jelenetekhez, de engem annyira nem fogott meg. :(
      Lesz még egy speciális rész egyébként (bár nem tudom, azt miért nem lehetett az 1. évad részeként berakni), és után tűkön ülve várhatjuk a 2. évadot ^^

      Törlés
  2. Mindhárom párosnál mindig az egyik szeret bele előbb a másikba. Luo Binghe és Hua Cheng például a novella legvégéig nem hiszi el, hogy viszonozták az érzéseiket. Lan Zhan is előbb szeret bele Wei Wuxian-ba, de ott a fiú szintén csak barátilag gondol rá.
    Ezzel tehát arra célzok, hogy a szerelem nem ugyanaz, mint a szeretet. Attól még, hogy az egyik szereplő kedveli a másikat, nem lesz egyből szerelmes belé és ezért hívtam viszonzatlan szerelmeknek. Mert egy ideig mindhárom egyoldalú és ebben is hasonlít a három regény.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Áááh, értem, mit mondasz. :)
      De nem így működnek a kapcsolatok az életben is? Valakinek muszáj először szerelmesnek lennie; nem egyszerre fog megtörténni.
      De egyébként igen, igazad van, egy ideig mindegyik viszonzatlan szerelem volt. :/

      Törlés
  3. Persze, vannak viszonzatlan szerelmek, de létezik szerelem első látásra is, amikor mindketten egyszerre lesznek szerelmesek. :)
    Egyébként tetszett a cikk, a másik két feldolgozásról is olvasnék. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mármint MXTX másik két regényének feldolgozásáról?
      Az MDZS-t újra kell néznem, hogy tudja róla írni, szóval az még egy kis idő. Viszont a SVSSS adaptációja nekem nagyon nem tetszik >< A történet lehet, hogy nagyon klasszul lett ábrázolva, de ez a 3D-s animáció rettenetes. :( Szóval azt én lehet, hogy skippelem, és inkább megvárom, hogy lesz-e belőle anime vagy sorozat.

      Törlés
  4. Sosem írtam még értékelést a Heaven official's blessingről, pedig láttam és olvastam és imádom is. Lehet amiatt, mert félek, nem tudom jól kifejezni magam. Ha a regényeket nézzük, (a svsss-t nem ismerem) történet szempontjából, nekem a mo dao jobban tetszik, (ettől függetlenül a HOB is isteni,) viszont megvalósításában kétség sem fér hogy a Hob a jobb. (a részeg lan wangji és a szex jelenetek valahogy nem... örülök hogy akarva-akaratlanul, de a HOB-ból ezek kimaradtak) Animében viszont fordítva éreztem. A mo dao animéjét jobban szeretem (első évad), mert hob-nál voltak animáció hibák, és a történet is nagyon az elején jár. (bár az utóbbi nem igazán hiba, csak nagyon hosszú a regény amiből készítik.) Ha pedig nem akarom görcsösen hasonlítani a másik műhöz, akkor csak annyi, hogy összességében nagyon nagyon tetszett, a hualian részeknek nagyon örültem, Fengqing párosát is imádtam, a zenék szépek voltak és Hua Cheng a best. Alig várom már a folytatását :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, ez érdekes. :) Nekem mindenféle szempontból jobban tetszik a HOB. Sokkal kiforrottabb, összetettebb, csavarosabb, mint az MDZS (szerintem ^^). Uh, ne is mondd, a szex jelenetektől kivoltam >< Annyira karakteridegen volt, amiket Lan Zhan csinált... :( A HOB-ban azért nincs szexjelenet, mert az írónőt eléggé meghurcolták az MDZS és az SVSSS miatt (az SVSSS erotikus jelenetei sokkal durvábbak...), és ezért kihagyta belőle. Őszintén szólva, én ennek nagyon örülök :D El tudom képzelni, Hua Cheng miket tud az ágyban, de a szende kis Xie Lian... hadd maradjon meg ilyennek a fejemben ><
      Én sem szeretem görcsösen összehasonlítani őket, de mivel ugyanannak az írónőnek a történetei, így akaratlanul is megteszem (még az ismertetőmben is :/ ).
      Ó, a Hualian részektől teljesen lefolytam a székről :3 Alig várom a kövi évad részeit. <3

      Törlés