A blog Dél-Koreával, annak sorozataival, filmeivel, kultúrájával, és a k-poppal foglalkozik.
Korea ékkövei
Koreai ivós játékok (1. rész)
2021. március 10.
Azt ugyebár mind tudjuk, hogy a koreaiak imádnak inni. Úgyhogy ezúttal egy olyan posztot hoztam nektek, amiben összeszedtem a legnépszerűbb koreai ivós játékokat.
Pabo Game (바보 게임)
A pabo (바보) bolondot, ostobát jelent. Ennek a játéknak az a lényege, hogy az első játékos mond egy számot 1-től 5-ig, de közben egy teljesen másik számot kell mutatnia a kezén. A második játékosnak ezután azt a számot kell mondania, amit az első játékos a kezén mutatott, és egy teljesen másikat kell hangosan kimondania. Ha a szám, amit kimond, és a szám, amit mutat különböző, akkor az adott játékos biztonságban van. Akkor veszít valaki, ha ugyanazt a számot mondja, mint amit a kezével mutat, vagy ha nem azt a számot mondja, amit az előtte lévő játékos mutatott. Ilyenkor a vesztes iszik.
Baskins Robbins 31 (배스킨라빈스 31)
Ez nem túl bonyolult (és semmi köze nincs a jégkrém márkához). Annyi a lényeg, hogy elkezdenek számolni 1-től, méghozzá úgy, hogy minden játékos mondhat 1, 2 vagy akár 3 számot is. Aki a 31-eset mondja, az iszik.
Mandoo (만두)
Ez elsőre talán kicsit bonyolultnak tűnhet, de nem olyan nehéz, és nagyon népszerű játék (sokat látjuk ezt a játékot például műsorokban is). A mandoo egyébként gombócot jelent.
Na szóval, itt az emberek a kezükkel játszanak. Elmondják négyszer hangosan, hogy Mandoo, majd pedig a kezükkel kétféle... formát tudnak mutatni. Az alábbi módon:
Az első kézmozdulat 5 pontot jelent, a második 0-át. (De vannak, akik fordítva játsszák.) Sorban mindenki mond egy számot, de persze olyat, ami osztható 5-el. Majd pedig mindenki mutat valamit; vagy az első, vagy a második kézmozdulatot. Ezután össze kell adni, és hogyha annyi jön ki, mint amilyen számot mondott az illető, akkor az az illető megnyerte a fordulót, és ő nem játszik tovább. Ha nem az a szám jött ki, amit az illető mondott, a játék megy tovább. Az utolsó bent maradt ember veszít, és ő fog inni. Illetve lehet még úgy is játszani, hogy valaki Mandoo-t kiált szám helyett, és akkor nyer, ha mindenki mandoo-t mutat (az a csukott tenyér).
(Érdekességnek, vagy ha nem sikerült elmagyaráznom rendesen, itt hagyok egy videót, amiben az Infinite játszotta ezt a játékot. Ők úgy játsszák, hogy a nyitott tenyér ér 5 pontot. KATT.)
Imázs játék (이미지 게임)
Ez is egy nagyon egyszerű játék. Valaki a csapatból mondd egy állítást, pl. "Ez a személy a legnépszerűbb a lányok/fiúk körében." Ezután mindenki rámutat valakire a csapatból, akire szerinte illik az adott jellemzés. Aki a legtöbb szavazatot kapja, az iszik.
Titanic/tengeralattjáró játék (잠수함 게임)
Ehhez szükség lesz egy magas, viszonylag széles pohárra, és egy kicsi kupicára. A magas poharat meg kell tölteni sörrel (mondjuk úgy a pohár feléig), majd pedig bele kell tenni a kis kupicát. A játékosok egymás után öntenek valamennyi sojut a kis kupicába. Mindenki annyit önt bele, amennyit akar, lehet nagyon keveset, vagy nagyon sokat is. A lényeg az, hogy akinél a kis pohár elsüllyed, az vesztett, és az egészet meg kell innia, söröstől, sojustól együtt.
Noonchi Game (눈치게임)
Tegyük fel, hogy van egy 5 emberből álló társaság. Ebben a játékban mindenkinek kell mondania egy számot, sorrendben, 1-től kezdve. Mindegy, hogy ki mondja a következő számot, de a számokat sorban kell bekiabálni. Mondjuk az első ember azt kiáltja, hogy "egy"! Akkor a következőnek azt kell, hogy kettő! Ha két (vagy több) ember kiáltja egyszerre ugyanazt a számot, akkor nekik inniuk kell. Ha sikerül eljutni 5-ig úgy, hogy két vagy több ember nem kiabálta be ugyanazt a számot, akkor az az ember iszik, aki az utolsó (5) számot mondta.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése