Műfaj: romantikus, melodráma
Dátum: 2022
Ország: Korea
Játékidő: 119 perc
Ismertető: Na Bo-Ra kissé felelőtlenül ígéretet tesz a legjobb barátnőjének, Yeon-doo-nak, hogy amíg a lány távolt van, ő mindent kinyomoz egy bizonyos Baek Hyun-Jin-ről, Yeon-du új keletű szerelméről, hogy mire visszajön, randizni kezdhessen az áhított fiúval. Ám a saját románca időközben magával ragadja.
Főszerepben: Kim Yoo-Jung (Na Bo-Ra), Byeon Woo-Seok (Poong Woon-Ho), Park Jung-Woo (Baek Hyun-Jin), Roh Yoon-Seo (Kim Yeon-Doo)
Előzetes: https://www.youtube.com/watch?v=izClpEHwtB8
Online: Netflix
Véleményem: Ez a film annyira semmilyen, hogy nem is terveztem róla írni. Inkább csak néhány jelenség került elő a filmben, amiről beszélni szeretnék.
Sajnos a melodráma nem az én műfajom, bár időről időre megpróbálkozom vele. A Where Stars Land c. sorozatot például kifejezetten szerettem, így továbbra is van bennem remény, hogy én is tudok olyan művet találni a műfajon belül, ami tetszik. Sajnos ez most nem volt így. Egyrészt talán kinőttem a sulidrámákból, már nem foglalkoztatnak az olyan konfliktusok, amiket a tinédzserek saját maguknak kreálnak (itt pl. azért, mert képtelenek értelmesen kommunikálni). Sajnos kifejezetten unom a műfaj kliséit is. Egy részem nem hiszi el, hogy ne lehetne úgy felépíteni egy drámát, hogy az untig ismételt trope-okat lecseréljük valami másra. Miért kell mindig lennie egy barátságnak, ami tönkremenni látszik egy fiú/lány miatt? Miért kell mindig egy félreértés, ami a karaktert is, meg az egész filmet nevetségessé teszi? Miért kellenek ezek a komolyan vehetetlenül túlzó érzelmek? A melodráma műfaji ismertetésében a "szenvedély" azt jelenti: "Nagyon heves, szinte ellenállhatatlan erővel megnyilvánuló, kirobbanó érzelem." Ezt érdemes megalapozni, és erős lábakra állítani, ami itt nem történt meg (főleg a legjobb barátnő, Yeon-doo részéről, amiről mindjárt szó lesz).
Engem a film vége sem érzékenyített el. Persze, szomorú, nem vigyorogtam, de inkább csak fáradtan sóhajtottam, hogy "oké, akkor ezt a tragédiát még gyorsan be kellett ide tenni, hátha javít az elmúlt másfél órán". Nem javított. Engem nem érintett meg. Egyrészt azért nem, mert ha a lányok lekommunikálják, hogy mi a helyzet, akkor elkerülhető lett volna az a fél órás (nekik pár hetes) szenvedés. Másrészt nem egészen értettem, miért is kell Woon-Honak elmennie... Koreába lett küldve a válás miatt, aztán mégis vissza kellett mennie az anyjához, de nem volt megindokolva, miért, tehát valószínűleg csak a dráma kedvéért (kérdőjel). Ami így mondvacsinált, tehát a készítők hibája, nem a karaktereké, ezzel meg mit kezdjek? (De ha elkerülte a figyelmem a magyarázat, szóljatok.) Aztán azért sem tudtam különösebben sajnálni Bo-rát, mert ha egyszerűen csak felkeresi a fiú családját, és rákérdez arra, hogy mi van vele, akkor a tragédia nem 20 évvel később derült volna ki, és nem kellett volna addig bizonytalanságban élnie. Aki nem kérdez, aki nem cselekszik, az ilyeneken ne csodálkozzon.
Kár a filmért, mert az alapötlet vonzó volt, de a készítők képtelenek voltak két órán keresztül fenntartani a figyelmemet. Sokszor ellaposodott, állt a cselekmény, a színészi játék nem kifejezetten jó, a zenék nem fogtak meg, az iskolai közeg untig ismételt, a karakterek nem érdekesek, nincs a történetben semmi újszerű vagy egyedi, és látványosnak sem mondanám. Annyira semmilyen volt, hogy a lányok borzalmas barátságán kívül másra nem is tudok kitérni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése