Korea ékkövei

The Tower

2018. október 23.
Műfaj: katasztrófafilm, dráma

Játékidő: 121 perc

Dátum: 2012. december 24. 

Főszerepben: Kim Sang-Kyung (Lee Dae-Ho), Son Ye-Jin (Seo Yun-Hee), Sol Kyung-Gu (Kang Young-Ki), Kim In-Kwon (Oh Byung-Man), Do Ji-Han (Lee Sun-Woo) és Jo Min-Ah (Lee Ha-Na)

Ismertető: Szöul leghatalmasabb felhőkarcolója a Sky Tower, itt dolgozik Lee Dae-Ho és Seo Yun-Hee is. A felhőkarcolóban egy nagyszabású karácsonyi parti megrendezésére készülnek, nem hallgatva Lee Dae-Ho-ra, aki szerint a hely biztonsága nem megfelelő. Egy katasztrófa következtében egy repülőgép az épületnek csapódik. A torony kigyullad, benne több száz emberrel, köztük Lee Dae-Ho kislányával is. Az apa mindent elkövet, hogy kimentse a kislányát, de vajon van rá esélye? Vagy az épület még azelőtt összedől, hogy kijuthatnának?


Véleményem: Utálom a katasztrófafilmeket. De tényleg. Egyszerűen nem bírja el őket a lelkem. A Pompeii volt az egyik, ami eljuttatott idáig, és azóta nem is nagyon nézek katasztrófafilmeket. Azonban (és itt a hangsúly) a nemrég megjelent Felhőkarcoló című filmet muszáj volt megnéznem Dwayne Johnson miatt (aki az egyetlen örök kedvenc amerikai színészem). És egyszerűen imádtam, annak ellenére, hogy teljesen lesokkolt, és kb végigsírtam. És mikor megláttam ezt a filmet, elolvastam az ismertetőjét rájöttem, hogy teljesen ugyanazon a sémán mozog, mint Dwayne Johnson új filmje, így muszáj volt megnéznem.

Hát nem csalódtam. Igaz, hogy a lelkemet ez is megrengette, de nagyon-nagyon tetszett. Iszonyú izgalmas volt, minden perce lekötött, végig izgultam a szereplőkért, velük együtt kiabáltam és sírtam. Fel sem lehet fogni azt a félelmet, amit egy ember ilyenkor átélhet, de ez a film nagyon jól átadta. A jelenetek mind látványosak voltak, nagyon hatásosan és drámaian voltak összerakva. Néhány jeleneten csak borzadtam, például mikor az a rengeteg ember konkrétan élve megsült a liftben, mikor felrobbantak vagy épp betemette őket a törmelék.

Tetszett nagyon, hogy nem volt egy konkrét főszereplő, hanem sok páros volt, akiknek az életéért szurkolhattunk - vajon kijutnak-e a felhőkarcolóból, vagy sem?

Akiért én a leginkább szurkoltam, fogalmam sincs, miért, az egy olyan nő volt, akinek igazából a neve sem derült ki a filmben, de volt egy egyetemista fia, akinek el akarta juttatni az egyetemi tandíjat, de úgy tűnt, nincsenek a legjobb kapcsolatban egymással, legalábbis elég furán váltak el egymástól. Utáltam volna, ha a nő meghal. Volt egy terhes nő is, egy idős pár, egy fiatalabb pár, akik szintén a felhőkarcolóban dolgoztak, és hát persze ott voltak a tűzoltók. Ők voltak a történet hősei, akik nem féltek semmitől sem, a saját életüket sem féltették, egyenesen a tűzbe rohantak, hogy megmentsenek mindenkit. Egyszerűen gyönyörű és szívszorító volt az ő történetük. Mindegyikért egytől-egyig szurkoltam, hogy épségben kijussanak.

Persze, ahogy az lenni szokott itt is előkerült a politika. A polgármester a tűzoltóknak csak a legbefolyásosabb emberek, a felső tízezer megmentésére adott engedélyt, amit én egyenesen undorítónak tartottam, és ezt a gondolkodást sosem fogom megérteni, de nagyon örültem, amiért a tűzoltók ellenszegültek neki, és tényleg mindenkit próbáltak kimenteni.


A film végén nagyon elkapott a sírás, egyik részem örült, a másik nem annyira, de nagyon szépre és meghatóra sikerültek az utolsó jelenetek. Az egész film nagyon izgalmas és érzelmes volt - így szokott ez lenni a katasztrófafilmeknél. Megmutatkozott az összetartás, a családi kapcsolatok, hogy mit hoz ki az emberekből egy ilyen helyzet. Én tényleg mindenkinek tudom ajánlani, izgalmas és megható is egyben.


2 megjegyzés:

  1. Én szeretem a katasztrófa filmeket és ez a leírásod alapján érdekesnek tűnik. :) Miután megnéztem a Traine To Busan-t (és most nézem a D-Dayt-t) rájöttem, hogy a koreaiak jól megtudják csinálni ezeket a fajta filmeket/sorozatokat. Főleg ez a politikai befolyásolásos dolog és az "emberietlenség" ábrázolása szerintem a legjobb bennük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a baj, hogy nem csak "ábrázolják" az emberietlenséget. Így is élnek. Ezért tudják olyan jól bemutatni, mert nap mint nap történik ilyen náluk. :( Szomorú, de ez Korea árnyoldala. Nézzük csak meg az idolokat, hogyan bánnak velük... Undorító, tényleg. Épp most robbantgatják a twittert is egy ilyen esettel. Szóval ezek a dolgok ezért működnek jól a filmjeikben meg a sorozataikban. :(

      Törlés