Korea ékkövei

LMBT vonatkozású k-pop dalok

2020. június 25.
Június a pride month, én pedig jól el vagyok csúszva ezzel a bejegyzéssel, de jobb később, mint soha, nem igaz? Ebben a posztban olyan dalokat szedtem össze, amiknek LMBT vonatkozása van (akár a dalszöveg, akár a videóklipp, akár az énekesekből kifolyólag), hogy ezzel fejezzem ki a támogatásomat a közösség felé. Akit kényelmelenül érint a téma, azt szépen kérem, hagyja el a bejegyzést, ne hallgassa meg a dalokat, és főleg ne hagyjon a közösségre sértő kommenteket! 2020 van, tedd túl magad rajta! Ez itt egy mindenkit elfogató és támogató blog, szóval ugyanezt kérem tőletek is!


Song Ji-Eun - Don't Look At Me Like That

Ezt a dalt már iszonyú régóta ismerem, de megmondom őszintén, én sosem gondoltam erre lmbt dalként (egészen mostanáig). Pedig a dal azonos neműek, különböző korú és színű emberek szerelméről szól.



10CM - Help

Ez a dal nagyon sok általános, minden napi problémát lefed, ami Koreában napi szinten előfordul. Maga a videó egy olyan srácról szól, aki a nyilvánosság elítélésétől félve nem meri felvállalni, hogy egy másik fiúval van együtt, de nem csak erre fókuszál a videó, hanem a válásra, az oktatás hiányosságaira és a bullyingra is. 



K.WILL - Please Don't

Emlékszem, mekkorát néztem, mikor először láttam ezt a videót. Meg kellett néznem másodszorra is, és utána el kellett küldenem a barátnőmnek, hogy mondja már meg, hogy biztos, hogy jól értelmeztem, amit láttam, és nem csak beképzelem. Igazából semmi megdöbbentő nincs benne, én sem tudom, hogy miért lepődtem meg, egyszerűen csak pont az a videó lényege, hogy jól átverje a nézőt, és én teljesen bedőltem neki. Ahogy szerintem mindenki más, úgy én sem számítottam arra, hogy ez egy lmbt téma és oda fogunk kilyukadni, ahová kilyukadtunk. Nagyon jól megvan csinálva, nem csak a videó élvezetes, de a dal maga is nagy kedvencem a mai napig.


MONSTA X - All In

A dal annyira nem fogott meg, pedig már ezerszer meghallgattam, de sajnos valahogy nem jön át. Na de a videóklippet imádom! Egy komplett kisfilm, és olyan szépen van megcsinálva, hogy órákig el tudnám nézni. Kész művészet, amit csináltak. Ahogy a Help, úgy ez is rengeteg más komoly témát is lefed. Ami a mi szempontunkból most jelentős, hogy Hyungwon apja nem hajlandó elfogadni, hogy a fia meleg, és bántalmazza is őt. Nagyon tetszik az a szimbolizmus, amit beletettek a videóba. Megjelenik ugyanis a szarkaláb virág, ami ugyan káros és halálos is lehet, viszont a görög mitológia szerint gyógyító hatása is van és megvédte a harcosokat a csatatéren. A videó végén Minhyuk beleönti a szarkalábból készült folyadékot a kádba, azt remélve, hogy az majd meggyógyítja Hyungwon-t, de amikor ez nem történik meg, akkor megissza. Ezután pedig Hyungwon megszorítja Minhyuk kezét. És ez olyan szép, hogy komolyan összefacsarodik a szívem. 


Holland; összes dala

Holland egy nyíltan meleg előadó, és érdekes módon egész Korea úgy tesz, mintha a srác nem is létezne; és szeretik elfordítani tőle a fejüket. Nem támadják, hál' istennek, de kvázi levegőnek nézik, és szinte alig van koreai rajongója. Szerencsére a nyugati országok nem olyan homofóbok, mint Ázsia, és így nagyon sok külföldi rajongója van. Én őt a Neverlanddel ismertem meg, de fordítottam az I'm So Afraid és I'm Not Afraid számait is.





BTS - Cypher PT:3 Killer

Természetesen Yoongi részéről van szó, amikor azt mondja "Legyél akár férfi, akár nő, a nyelvem be fog téged indítani." Azért mondom, hogy természetesen, mert Yoongi szereti használni ezt az "akár férfi, akár nő" kifejezést, megjelenik az AGUST D számában is, és nem ez az egyetlen számuk, amihez szeret kétértelmű dalszöveget írni. A BTS-ről egyébként is tudni kell, hogy nem félnek kimutatni a támogatásukat az lmbt közösség felé.


SUNMI - Gashina live 

Az eredeti dalnak és videónak nincs lmbt vonatkozása, viszont Sunmi az egyik fellépés alkalmával lecserélte a fiú háttértáncosait lányokra, és velük táncolta a szexuális töltetű részeket.


Kevin Oh - Lover

Jó látni, hogy ahogy telnek az évek, és egyre újabbak a dalok, úgy az lmbt zenék is egyre több megtekintést és lájkot kapnak. Bár ez a dal egy picit szomorú, mert egy kapcsolat végét mutatja be, de én örülök, hogy teljesen átlagosnak, normálisnak mutatja be, mintha csak egy fiú és lány kapcsolatát látnánk, és nem arra megy ki az egész, hogy azért kell szakítaniuk, mert melegek, vagy mert nem fogadják el őket. Ha engem kérdeztek, több olyan videó kellene, amire erre megy rá, ahelyett, hogy mindig csak arról beszélnek, hogy nem fogadják el őket. Amíg a melegek és az őket támogatók olyan zenéket csinálnak, ami arról szól, hogy nem fogadják el őket, addig nem várhatják el, hogy a nyilvánosság elfogadja. (Ez személyes vélemény, ne tessék megkövezni érte.)


TWICE - What is Love?

Mindig örülök, amikor híres bandák állnak ki az lmbt közösség mellett, mert ezzel sokkal nagyobb közönséget érnek el. A TWICE-ot én sajnos nem szeretem, nekem nem jön be a koncepciójuk, és ezt a dalt sem szeretem, de mindképp szerettem volna belevenni a listába.



BUMKEY - Bad Girl

Ebben a videóban a csajaszi egy olyan srácot próbál meg elcsábítani, akiről kiderül, hogy meleg. Ez egy nagyon vicces koncepció, már nem egy sorozatban és videóban láttam.


Jo Kwon - Animal

Jo Kwon szándékosan megkérdőjelezte a nemek szerepét, hisz kicsinek épp nem nevezhető magassarkúban lejtett végig a színpadon. Szerintem még én se vállaltam volna be azt a sarkat, szóval le a kalappal. :D


BabySoul - She's a flirt

Ezt a dalt nem ismertem idáig, akkor hallottam először, mikor anyagot gyűjtöttem ehhez a bejegyzéshez, de nem is rossz ez a dal, annak ellenére sem, hogy már több, mint 8 éves. Még a videó minősége is viszonylag szép. És amúgy teljesen megdöbbentem, hogy Dongwoo (az Infinite rappere) is benne van. Most szégyellem magam, hogy erről nem tudtam, pedig azt hittem, mindent ismerek, ami Infinite.


Sistar, Giorgio, Moroder - One More Day

Ez egy nagyon fülbemászó dalt. Ezt sem ismertem eddig, ami azt jelenti, hogy több ilyen zenelistát kellene készítenem, hogy még több dalt találjak magamnak. A videó arról szól, hogy két lány egymásba szeret, azonban az egyikük egy abuzív kapcsolatban van.


GLAM - Party

A BTS-hez hasonlóan ebben a dalban is van egy sor, ami úgy szól, hogy: "Fiú vagy? Lány? Nem számít. A szenvedély és az égő szíved a kulcs."


NELL - The Day Before

Nemcsak a homoszexualitás miatt, de az öngyilkosságról való megnyilvánulás miatt is eléggé lázadó a videó (hisz ezekről a dolgokról Koreában nem lehet ilyen nyilvánosan beszélni).


Heechul, Min Kyung-Hoon - Sweet Dream

Ez egy szívszorító szerelmi háromszög, amiben Kyung-Hoon végig szerelmes volt Heechulba, hasonló a Please Don't-hoz.  


Brown Eyed Girls - Abracadabra

Ez az első olyan k-pop dal, amiben van egy majdnem-csók két azonos nemű között, és emiatt a mérföldkő miatt tettem bele a listába.



Sok dal van még (persze mit nevezünk Koreában soknak...), de sajnos ennyit tudtam beletenni ebbe a posztba, hogy ne lassuljon le a rendszer (mert a sok gif és videó lassítja a böngészőt, és egy élet kivárni, mire betöltenek a dolgok). Remélem, tetszett a lista, és találtatok magatoknak új dalokat!

5 megjegyzés:

  1. Lehet, hogy most mindenki hülyének fog nézni, de megkérdezhetem, hogy mi az az LMBT? Ilyenről én még nem hallottam. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az LMBT egy rövidítés, ami a leszbikusok, melegek, biszexuálisok és transzneműek közösségét foglalja magába. A fenti dalok ezeket jelenítik meg. :)

      Törlés
    2. Áh, köszönöm szépen, ma is okosodtam! :)

      Törlés
  2. Na jó, fogtam a fejemet, miközben nevettem, mert anno, amikor láttam egyik-másik klipet, nem tudom, mi volt velem, de egyáltalán nem esett le, hogy lmbt-s vonatkozások vannak bennük :D Szóval vicces, érdekes és üdítő volt olvasni a bejegyzésedet, köszönet érte! :)

    Legyen szép napod! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon sok számnál egyébként nekem sem esett le. :D Pl. a 'Don't Look At Me Like That'-re most csodálkoztam rá, mert én azt sosem gondoltam lmbt vonatkozásúnak. :D
      Örülök, hogy tetszett a poszt! *_*

      Puszi!

      Törlés