Korea ékkövei

Dream High

2017. október 4.

Műfaj: Romantikus, zenés, dráma, vígjáték

Részek száma: 16

Dátum: 2011

Főszerepben: Kim Soo-Hyun (Song Sam-Dong), Bae Suzy (Go Hye-Mi), TaecYeon (Jin-Kuk), Ham Eun-Jung (Yoon Becky), Wooyoung (Jason), IU (Pil-sook)

Ismertető: A "Dream High" története a Kirin Középiskolában játszódik, ahol a diákok mindent megtesznek azért hogy híresek legyenek. Itt van például Song Sam-Dong ki ezidáig egy falun élt, de mivel első látásra beleszeret Go Hye-Mi-be, követi őt az iskolába, ahol rájön milyen tehetséges. Jin-Guk igen tehetséges táncos, de sajnos kicsit szeleburdi. Jason egy cserediák, ki azért jött hogy megmutassa mennyire jó táncos. Kim Pil Suk egy kicsit kövérkés, de nagyszerűen énekel. Ja és fülig szerelmes Jason-ba. Yoon Baek Hee felnéz barátnőjére Hye-Min-re, de sajnos barátságuk nem sokáig tart. Eria ki már most is egy tinisztár szintén csatlakozik eme kis történetbe. Róluk szól ez a dorama. Az ő álmaikról, vágyaikról és arról miként és mennyi mindent megtesznek azért, hogy álmukat valóra váltsák.


Felirat: ITT

Véleményem: Nagyon örülök, hogy megnéztem ezt a doramát. Így érettségi előtt nagyon is szükségem volt valamire, ami ad egy kis löketet. Ezt a sorozatot elnézve, látva a sok álmot, ami ösztönözte a 6 főszereplőt, és látva, mennyit megtettek érte, én is kicsit motiváltabbnak érzem magam.

A történet, ahogy azt a címe is mutatja, végig az álmok körül forgott. A szereplőink álma megszületett valami vagy épp valaki hatására, kibontakozott, majd pedig keserves munka árán megvalósult. És ezt a folyamatot olyan szépen mutatta be ez a sorozat, hogy öröm volt minden rész. Az igazat megvallva, Kim Soo Hyun miatt kezdtem bele, mert nagyon szerettem volna látni őt egy másik szerepbe, sőt, sok különböző szerepbe. És nem bántam meg, hogy megnéztem. Rengeteget lehetett rajta nevetni (a műfajai között ott is van a vígjáték), aminek főleg Song Sam-Dong, na és az angoltanár volt a forrása. Jól voltak adagolva a rejtélyek és a csavarok is, és persze szívszaggató jeleneteket is kaptunk, például az az eset Song Sam-Donggal összefacsarta a szívem, és valahányszor előjött, mindig elkapott a sírhatnék

Nagyon tetszett a nyaklánc is, mint szimbólum, ami az elejétől kezdve jelen volt a sorozatban. Már a legelső részben is láthattuk, és utána mindig előkerült. Bár csak 4 ember között vándorolt, valójában nekik volt rá a legnagyobb szükségük.

Maguk a karakterek is nagyon jók voltak, konkrétan Song Sam-Dong volt a kedvencem, aki egy falusi remete volt, egy kis naív, álmokkal teli srác, és aki hatalmas átváltozáson ment keresztül, mire véget ért a sorozat. Rettenetesen sajnáltam őt, mert egy ideig úgy tűnt, ő lesz az, akinek – nem önszántából – le kell mondania az álmáról; holott ő érdemelte volna meg a legjobban, hogy valóra váljon. Nagyon, de tényleg nagyon szerettem őt, vicces volt, aranyos, és bár sokszor nem érdemelte meg, de nagyon törődött Hye-mi-vel is.

Hye-mi volt nálam a kritikus pont, aki az első pár részben kiverte a biztosítékot. Úgy a 10. rész felé már kezdtem megbarátkozni vele, és bár az ő karakterfejlődése tetszett a legjobban, valahogy nem nőtt a szívemhez. De tény, hogy tényleg nagyon sokat változott, a végére az érzelmei végre kiültek az arcára, és a dalaiban is ott voltak, ami rengeteg életet vitt a lányba, és már nem csak egy érzéketlen bábu volt.

Jin-Kuk már egy más kérdés. Ő, Sam-Donggal ellentétben inkább csak felidegesített. Annyit nyavalygott a családi problémáiról, hogy rossz volt hallgatni, de komolyan. Én úgy vagyok vele, hogy egy pasi ugyan már nem szenvedjen ilyen látványosan. Igen, tény, hogy a problémája megérdemelt egy-két mondatot, na de hogy minden részben ezt kelljen hallgatni? Hát sok volt, nagyon sok. Holott egyébként az első pár részben, míg zajlott a válogatás nagyon szimpatikus volt. Azt hittem, egy igazi vagány srácot kapunk, aki majd végig poénkodja a sorozatot. Egy percig sem gondoltam, hogy Sam-Dong lesz az, aki megnevetett, Jin-kuk pedig akitől a falra mászok.

Az egyetlen, amit sajnálok, hogy össz-vissz egyetlen egy csók csattant el a kedvenc párosom között, akiket a legelső közös jelenetük óta shippeltem, és konkrétan 16 részt kellett várnom rá, hogy végre együtt legyenek. Szóval fájt a szívem, hogy nem láthattam Sam-Dongott együtt Hye-mivel, mert ő volt az a karakter, aki nagyon-nagyon megérdemelte a boldogságot, főleg azok után, hogy majdnem le kellett mondania az álmáról. De így is elégedett voltam, úgyhogy nem panaszkodom.

A kedvenc párosom viszont ettől eltekintve is Pil-sook és Jason volt. Olyan aranyosak voltak együtt, és annyira összeillettek, sokkal jobban, mint a többi párosaink. Tetszett, hogy Jason miatt Pil-sooknak volt egy indoka, motivációja,hogy lefogyjon. Annak ellenére, hogy már korábban is zavarta az alakja, végül Jason miatt vette rá magát a fogyásra.


A Dream Hight egy az egyben tudom mindenkinek ajánlani, felnőttnek, fiatalnak egyaránt, mert az álmodozás nincs korhoz kötve, és akár gimiben játszódik, akár nem, ugyanúgy mindenkihez szól, mindenki magára ismerhet. A karakterek fergetegesek, a történet pedig nagyszerű, úgyhogy ne hagyjátok ki!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése