Korea ékkövei

Where Your Eyes Linger

2020. október 16.

Műfaj: romantikus, dráma, iskolai, BL

Dátum: 2020

Részek száma: 8 (10 percesek)

Ismertető: Tae-Joo egy gazdag örökös, akinek az ég világon semmi problémája azon kívül, hogy egy-kétszer jól elverik, mert mások barátnőjével kavar. Legjobb barátja, és egyben testőre Kang-Gook, aki szó szerint feltakarítja a srác után a mocskot, vigyáz rá, és figyelmes vele. De ahogy az ember idősödik, úgy kezdi észrevenni magán, hogy érzéseket táplál valaki iránt; az ő esetükben azonban ez nem olyan egyszerű.

Főszerepben: Han Gi-Chan (Han Tae-Joo) és Jang Eui-Soo (Kang-Gook)

Előzetes: https://indavideo.hu/video/Where_Your_Eyes_Linger_-_Elozetes_Magyar_Felirat

Online: Sorozatbarát

Véleményem: Sok helyen olvastam, hogy ezt a sorozatot jobban szerették, mint a Mr. Heartot, pedig szerintem a kettő között nem sok eltérés volt. És a lényegesebb különbségek, amiket meg lehet említeni, azok is a Mr. Heart számlájára írandóak. 

Merthogy amit szerettem a Mr. Heartban, az hiányzott innen. Az előbbi sorozat történet szempontjából nem valami erős, ott inkább csak azt lehet megemlíteni, hogy nagyon aranyos lett. Azonban amit én mégis szerettem benne, az az volt, ahogyan hozzá álltak a készítők a BL témához: a történetben a két fiú szerelme teljesen természetesnek volt kezelve, és ez sokat adott az élvezetességéhez.

Itt azonban a konfliktus éppen azon volt, hogy valami hiba van ebben a szerelemnek nevezett szerkezetben, amit a két fiú érzett. Ezt pedig egy homofób apuka képében kaptuk meg, aki elküldte a világ másik végére tanulni a fiát, csakhogy távol tartsa őt Kang-Gooktól. Viszont kaptunk egy random anyukát egy random étteremből, aki komolyan mondom jobban shippelte a fiúkat, mint én, szóval ő, illetve a srácok barátai ellensúlyozták a konzervatív apukát (akit összvissz kétszer láttunk, de akkor is viszketni kezdett tőle a tenyerem). Viszont a Mr. Hearttal ellentétben ez a sorozat jobban össze volt rakva, az idővel is jobban kalkuláltak. Itt is zavaró volt néhol, hogy siettetni kellett az eseményeket, de legalább nagyjából átlátható volt, hogy mennyi idő telt el, és mikor hol vagyunk, nem ugráltak ide-oda térben és időben, amitől kerekebb lett a végén a történet.

Bocsánat az összehasonlításért, de a két sorozatot egy napon néztem végig, így óhatatlanul is egymáshoz hasonlítom őket: a történet mindkettőnél elég... semmi volt. Bár azért ez egy fokkal jobb és eseménydúsabb volt, mint a Mr. Heart, de még ez is gyenge. Nem is tudom, hogy össze tudnám-e foglalni egy mondatban, mert igazából még én sem nagyon tudom, miről szólt. Talán arról, hogy a két srác felfedezte, hogyan éreznek egymás iránt, majd a homofób apuka szétválasztotta őket. Nem túl eredeti, de amikor az ember nem sok mindenből tud választani, nem lehet válogatós. Viszont itt sokkal jobban rámentek az érzelmekre, és többször rándult össze a gyomrom, vagy szorult el a szívem. Ez sokkal inkább dráma volt, mint a másik, itt már azért voltak hisztik és veszekedések, amitől élőbb lett a sorozat. Én nem feltétlenül szeretem a túlzott drámát, de ide kellett, mert ettől lett élő.

Én egyébként elég rossz taktikának tartom a "hozzunk be egy női szereplőt a BL szerelmi háromszögbe, mert az milyen izgi már". Nem, nem az. Engem különösen irritál, főleg ha a meleg srác oldaláról kerül bele, és nem a biszexéről, ahol még értelme is lenne a dolognak, nem csak a felesleges konfliktuskeltés. 

Viszont a sori erőssége továbbra is az érzelmek voltak (bár nem egy The Untamed), illetve hogy az emberben nem hagyott hiányérzetet, minden kereken le lett zárva. Egy fokkal több dráma volt benne, mint feltétlenül kellett volna, de elnézhető. A karaktereket sokkal jobban meg tudtam szeretni itt, mint a Mr. Heartban, ami érdekes fejlemény, és üdítő is. Tae-Joo szerintem nagyon cuki volt, és bármennyire is seggfej "főnöknek" volt beállítva, nem volt az, sőt, előbb volt képes szembesülni az érzéseivel, mint Kang-Gook, pedig azt hittem, fordítva lesz. (Hogy tönkre tudta már tenni a romantikus pillanatokat, mikor azt mondta, hogy: "Az anyámra emlékeztetsz.") Kang-Gook nekem egy kissé túl nyers volt, túl durva és elutasító, amit nem egészen értettem. Nem értettem az indokait, hogy miért csinálja, amit csinál, és talán ezért sem tudtam őt megkedvelni. 

Mindenesetre ez a sori semmivel sem jobb, vagy rosszabb, mint a Mr. Heart, és bár sokat nem tudok róla mesélni (tudjátok, hogy a webdrámákkal egyszerűen nem tudok mit kezdeni...), de mindenképp ajánlom, mert nagyon nagy lépés, hogy Korea egy éven belül két BL drámát is leadott. Egyébként pedig aranyos és imádnivaló, szóval a 10 percig tartó vacsorához egy-egy rész tökéletes. 

Ha együtt vagyunk, ölelni akarlak. És ha nem látlak, nyafogok.

A szerelemhez nincs szükség észérvekre. 

Nézz csak magadra, mielőtt azt mondod másra, hogy aranyos.

3 megjegyzés:

  1. Hali !
    Szimpatikusnak tűnik, de a sorozatbarát oldal
    mintha nem működne, vagy csak én vagyok béna.
    Nagyon szeretném megnézni, ha tud valaki megoldást
    rá, meköszönném.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valószínűleg az lehet a baj, hogy a sorozatbarát régi linkével volt belinkelve a sorozat (mert ugye domain nevet változtatott az SB). Most cseréltem a linket, így elvileg működnie kell. :)

      Törlés